יום חמישי, 2 במאי 2013

יורם קראוס – ישראל מעודדת בניה ירוקה? – חלק ב'

יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים מספר על הבניה הירוקה בישראל, על המאפיינים, על היתרונות, על התקן ועל החסרונות שכמעט ולא קיימים בבניה ירוקה בעולם ובישראל.

מה הוא למעשה התנאי הכי יסודי של התקן לבניה הירוקה בישראל בפרט?

יורם קראוס: "בניה ירוקה, באופן כללי היא טובה לכולם, היא תפסה נפלא בחו"ל והיא תתפוס נפלא גם בארץ במידה והמשאבים יאפשרו לה את זה. על מנת שבניין כלשהו או מבנה כלשהו יחשבו בארץ בתור מבנה שעומד בהגדרה של מבנה ירוק, התנאי הבסיסי הוא שהוא יתוכנן אדריכלית והנדסית תוך התחשבות באנשים ובסביבתו ויבנו אותו עם מאפיינים שיביאו, למעשה, לידי ביטוי את ההתחשבות הזאת באופן מאד מוחשי טבעי ומורגש". מציין יורם קראוס.
על סמך מה אנחנו קובעים את רמת הבניה הירוקה של בניין, בית, או מבנה כלשהו?

יורם קראוס: "יש לא מעט מאפיינים וקריטריונים שמתאימים לתכנון ולבניה הירוקה בארץ. העיקריים במאפיינים ובקריטריונים הם כוללים שימוש נכון ומקסימאלי במשאבים הטבעיים, ניצול מקסימלי של האנרגיה, ניצול מקסימלי של המים, ניצול מקסימלי של האוויר לדוגמא: אוורור טבעי ואפילו בידוד אקוסטי. כל קריטריון ומאפיין מקבל ניקוד ספציפי וככל שקיימים לנו יותר ויותר קריטריונים, כך גם הניקוד עולה – עבור המבנה הירוק (בית, בניין, מבנה). גם מהלך הבניה עצמו, תוך כדי, הוא קריטריון/מאפיין המהווה ניקוד משמעותי כמו אופן הטיפול בפסולת של הבניין ומחזור של הפסולת ועוד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה