יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

יורם קראוס – על איזור המרכז והפקקים

כמה זמן לוקח לתושב תל אביב למצוא חנייה סמוך לביתו? גלו את התשובה!
יורם קראוס: " לתושב תל אביב לוקח כ-25 דקות למצוא חנייה בסמוך לביתו, או לנקודת היעד שלו בעיר תל אביב". עוד מוסיף יורם קראוס כי למעשה כמעט חצי שעה מתבזבזת לתושב חסר האונים לפעמים גם פעמיים או שלוש פעמים ביום. " עוד מוסיף יורם קראוס כי תוסיפו לזה את העמידה בפקקים, את מחיר הדלק המוזרם למנוע במהלך ההמתנה הממושכת ואת זיהום האוויר הנלווה לכך, וקיבלתם סיוט עירוני מתמשך ויומיומי.

מה מציעה עיריית ת"א ואילו פתרונות מתאימים מבחינתה?
יורם קראוס: "עיריית תל אביב מציעה חניונים מוסדרים, מגרשי חנייה מחוץ לעיר, השכרת אופניים לפי זמן שעתי וברור שקנסות לחונים שלא כחוק". עוד מוסיף יורם קראוס כי בערים אחרות בעולם נמצאו פתרונות יעילים ומעוררי השראה.

מה קורה למשל בערים חו"ל?
יורם קראוס: " במכסיקו ובכמה ערים בארצות הברית, למשל, הוקמו חניונים אוטומטיים, שהאחראית לפיתוחם היא דווקא חברה ישראלית. את המכונית בחניונים אלה מחנה הנהג בתוך מעלית, ולאחר שמערכת חיישנים מוודאת שהמכונית נעולה וריקה מאדם היא מניידת אותה על גבי מסוע למדף חנייה פנוי. שליחת הודעת אס.אם.אס למערכת הממוחשבת גורמת ל"שליפתה" מן המדף והעברתה על גבי מסוע לנקודת האיסוף בה ממתין הנהג. יתרונה הגדול ביותר של השיטה, שמתאימה לחניונים עיליים ותת קרקעיים, הוא בכך שהיא מגדילה את נפח החנייה פי שלושה. בנוסף היא חסכונית באנרגיה, שכן בחניון האוטומטי אין צורך במיזוג האוויר, בתאורה עזה וכו'"
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה