יום ראשון, 18 במאי 2014

יורם קראוס – מידע על תמריצים ממשלתיים לבניה להשכרה – חלק ב'

יורם קראוס הוא מנכ"ל SMS ניהול פרויקטים בנקודות מעניינות על בניה להשכרה.

בדרך כלל לכמה זמן מתחייבים על דירה בשכירות בישראל?

יורם קראוס  אומר שעל המדינה שלנו כמו במדינות רבות בעולם יש להתנות את התמריצים לבנייה דירות להשכרה בהגבלה של זמן מינימלי, עשר עד חמש עשרה שנה. מוסיף יורם קראוס.

איך אנחנו למדים שימוש בכלים נוספים לצורך תמיכה בקבוצות אוכלוסייה חלשות?
יורם קראוס אומר שבמחקרים שנעשו בתחום הזה מצאו שהתמיכה בהיצע בלבד לא יכולה לספק את הצרכים של השכבות החלשות באופן מלא, בגלל שהיא לא מביאה להורדת המחירים לרמה שבה יתאפשר דיור נגיש לשכבות החלשות". עוד מוסיף יורם קראוס.

בנוסף, מציין קראוס שהמדינה צריכה ללמוד להשתמש בכלים נוספים שיגרמו עידוד מעבר למגורי שכירות לשכבות החלשות גם בצד של הביקושים התקפים, הטבות ותמריצים למשפחות מעוטות יכולת לעבור לאזורי פיתוח בהם יש דיור בר השגה.

יורם קראוס: "למעשה המצב בארץ מראה שעד היום כל הנסיונות הממשלתיים בתחום עידוד הבניה להשכרה לא היו מועילים. על מנת שחקיקה בתחום הזה תשיג מטרות צריך בין השאר לטענתו של פרופ' ורצברג מומחה למדיניות דיור שטוען שהתמיכה בבניה חדשה להשכרה צריכה להיות גדולה על מנת שהבנייה תהיה השקעה שכדאי להכנס אליה. לכן הוא ממליץ שלא לסבסד את הבנייה החדשה, במקום זה לפעול למענק פטורים ממס הכנסה כדי שרכישה של דירות ישנות לצורכי השכרה תהיה אפקטיבית, יעילה ובעלת גישה לשכבות החלשות שלא מסוגלות לרכוש דירה חדשה ומשופצת באיזור מרכזי."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה