יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

יורם קראוס – הכינו ביתכם לחורף


איך בונים את הבית נכון לחורף?

יורם קראוס: "בית בנוי נכון הוא בית שנבנתה לו מעטפת אטומה, המבודדת את פנים הבית מהאקלים שבחוץ ומגינה עליו מפני חדירת רטיבות, חום וקור. קיימות שיטות רבות וחומרים מגוונים ומתקדמים לבידוד ומניעת חדירת מים. בנושא הזה ההשקעה תמיד משתלמת וכל המוסיף – מרוויח." עוד מוסיף יורם קראוס כי החורף הישראלי הוא חורף קצר ונוח. הנחלים לא קופאים כאן ושלג הוא בגדר תופעת טבע נדירה ברוב אזורי הארץ. למרות זאת, החורף מצריך התייחסות מיוחדת בכל בנייה או שיפוץ של בית, הן מבחינת ניקוז מים ואיטום הבית מפני רטיבות והן מבחינת שמירה על חום הבית.

מה הם הנזקים העלולים להגרם כתוצאה מבית שלא בנוי נכון ומותאם לחורף?
יורם קראוס: "הנזקים הם רבים וקשים. החל מכתמי עובש ופטריות על קירות חיצוניים ופנימיים, התפוררות שכבות טיח וצבע ועד פגיעה בתשתיות, פגיעה בחוזקו של המבנה, פגיעה במעטפת התרמית ועוד." עוד מוסיף יורם קראוס כי התמודדות עם הבעיה וניסיון לפתור אותה בשלבים מאוחרים יותר, תהיה תמיד כרוכה בעלויות גבוהות בהרבה אשר אפשר למנוע לפני הגעת החורף כמו גם מתח ולחץ נפשי המגיע יחד עם העלויות הגבוהות, מאשר תכנון והשקעה בפתרונות בשלבים המוקדמים.
עוד מציין יורם קראוס כי בכל הנוגע לבנייה, הישראלים הם שמרנים גדולים, שעדיין תמיד יעדיפו קירות פנים מבלוקים על פני קירות גבס, צריך להפתח לחידושים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה