יום רביעי, 21 בנובמבר 2012

יורם קראוס – סביבת עבודה


סביבת עבודה?

יורם קראוס: "מקובל להניח שסביבת העבודה המודרנית השתנתה באורח דרמטי בעשות השנים האחרונות. עולם המחשבים והאינטרנט שינה את דפוסי הפעילות, את הצרכים מסביבת העבודה ואת הדרך בה אנחנו מתקשרים עם העולם סביבנו. נכון. היום ניתן לעבוד מהמכונית, מהבית, מהמטוס ואפילו מפסגת הר גבוה אך למרות זאת עדיין הרוב המכריע של העובדים בעולם מחויבים לצאת מביתם בבוקר ולנסוע למרחב נפרד המוגדר 'מקום עבודה'". עוד מוסיף יורם קראוס כי 'העבודה' היא מקום נפרד, פחות נעים, פחות אסתטי, פחות ביתי ובקיצור – המקום אליו לא רוצים להגיע ביום ראשון בבוקר.

ומה לגבי העובדים?

יורם קראוס: "מאחר והעובדים בדרך כלל אינם זוכים לסביבת עבודה מתגמלת, עוטפת, יצירתית וראויה התוצאה היא בדרך כלל עבודה ללא חדווה, ללא מסירות וללא תרבות פונקציונאלית, אסתטית וארגונומית. ובכן, לא בהכרח רק מטעמים של טוב לב ותפיסת עולם נדיבה אלא ראשית לכל מפני שמחקרים בעולם המערבי מראים שמקומות עבודה מעוצבים היטב ישפרו את רמת התפוקה, היעילות ושביעות רצון העובדים." עוד מוסיף יורם קראוס כי האנשים עצמם מדווחים שרמת התפוקה שלהם עלתה לשירו של 21% יותר מהרגיל כאשר ניתנה להם סביבת עבודה אפקטיבית יותר.

לסיכום?

יורם קראוס: "אם אנו כמנהלים לא נניח הנחות מוקדמות על איך צריך להראות משרד נוכל לצור סביבה חדשה בה שום דבר לא מובן מאליו ומותר להתפרע ולהעלות רעיונות, לבדוק דרכים חדשות."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה