יום חמישי, 24 בינואר 2013

יורם קראוס – על הבניה הטרומית – חלק ב'

יורם קראוס, מנכ"ל SMS ניהול פרויקטים מספר על מצב הבניה הטרומית בישראל.
מה ייחודי בשיטה?

יורם קראוס: "בשיטה הזאת לא מתעסקים עם טיח או כל תהליך אחר של חומרים שבהם מתעסקים עם בניה רטובה וכך בקלות אפשר ליצור צורות מעוצבות על הקירות. הבניה הטרומית היא הרבה יותר ידידותי ולמעשה כל תהליך הבניה נעשה ממש כמעט על פני הקרקע, שולחנות במפעל למשל. וכך היא בעצם חוסכת את הצורך של בניה לגובה עם פיגומים, משאבות בטון ומנופים. אבל צריך לזכור שהשיטה הטרומית למעשה מחייבת את אנשי המקצוע." מציין יורם קראוס.
עוד מוסיף יורם קראוס כי בשורה התחתונה, תמיד השאלה הנשאלת היא אם הבניה הטרומית היא זולה יותר משיטות הבניה האחרות ולאו דווקא זה נכון. על פניו היא נראית חסכונית, אבל האפשרות לצמצום משמעותי של זמני הבניה, כאן בא לידי ביטוי החסכון בשיטה. בשיטה הרגילה למשל, לוקח 20 יום לבנות קומה אחת, בשיטה הטרומית 10 ימים.
איך מתנהגים לשיטה הטרומית בארץ?

יורם קראוס: "בארץ קיימת חשדנות עדיין כלפי הבניה הטרומית. במדינות אחרות בעולם השיטה נהוגה כבר מעל עשרים שנה והיא למעשה חודרת שם הרבה יותר טוב מאשר בארץ, הרבה בזכות העובדה שהיא נותנת ללקוחותיה גמישות. באירופה הלקוחות מעדיפים לקבל מבנים עם חלל פתוח, בלי עמודים שאפשר לחלק ולהתאים לפי הדרישה והרצון שלהם". אומר יורם קראוס.
עוד מציין קראוס השיטה המתועשת מחייבת אנשי מקצוע שיודעים לבנות באמצעותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה