יום חמישי, 7 במרץ 2013

יורם קראוס – קירות ללא סדקים

 
 
יורם קראוס, מנכ"ל SMS ניהול פרויקטים מסביר כיצד לבנות את קירות הבית ללא סדקים ומקל עליכם בבחירה בין השיטות השונות הקיימות לשם כך.
 
מהי נקודת התורפה בבנייה של קירות ללא סדקים?
 
יורם קראוס: "עקב אכילס של הבנייה קיים בכל הקשור לסדקים ונמצא בחיבור שבין הקירות בבית לעמודים. זאת נקודת התפר שבה צריכים להתמזג שני חומרים שאינם דומים, בלוקים ובטון." עוד מוסיף יורם קראוס כי לכן היא מועדת לפורענות בכל השיטות הנהוגות כיום בישראל לבניית קירות חיצוניים.
 
מה השיטות לבניית קירות חיצוניים?
 
יורם קראוס: "קיימות שתי שיטות. למרות שמבחינת הסתכלות על הסדקים ישנה עדיפות לשיטה אחת ספציפית. עדיין משתמשים בשטח בשתי השיטות ולמה? הרבה מכך עניין של הרגל והצמדות לשיטות ישנות." עוד מוסיף יורם קראוס כי בשיטה הישנה מרימים קודם את העמודים לאחר יציקת הרצפה והעמודים האלה הם אלו שיקחו את משקל התקרה שתשען עליהם. כשמסיימים לצקת את העמודים מתחילים למלא את חלל העמודים והבלוקים. מרימים את קירות הבלוקים בין העמודים כדי להתאים את הבלוקים בדיוק לקו העמוד, חותכים את הבלוקים בקו ישר, בנקודה מתאימה וכך נוצר חיבור ישר של הבלוקים. הבעיה בשיטה הזאת היא שיש כאן חיבור בשני חומרים שונים וזה יוצר בעיות בנקודות החיבור האלו. הפתרון נקרא בשפת הקבלנים "שטראובה" – קודם יוצקים רצועות בטון צרות בקו התפר שבין הבלוקים לעמודים כדי למנוע את הווצרות הסדקים.
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה