יום ראשון, 3 במרץ 2013

יורם קראוס מסביר על פרצלציה

מהי פרצלציה?

יורם קראוס: "בהקשר הזה יש להבהיר – "פרצלציה" ו "רהפרצלציה". הראשון הוא חלוקה של חלקת מקרקעין למספר מגרשים קטנים אשר לאחר חלוקתם תהיה אפשרות לרשום אותם בטאבו והשני הוא ההליך ההפוך, איחוד של כמה מגרשים קטנים לחלקת מקרקעין אחת גדולה.

למה מבצעים פרצלציה?

יורם קראוס: "לצורך פיתוח וניצול יעיל יותר של שטח קרקע מסוים כדי לאפשר לבנות עליו יותר בתי מגורים מאשר היה אפשר בתכנית מתאר קודמת.

מתי מבצעים פרצלציה?

יורם קראוס: "כאשר לדוגמא יש לקרקע מסוימת מספר בעלים רשומים, אך אי אפשר לבנות עליה יותר מבית אחד ואז ביצוע פרצלציה מאפשרת השבחה של השטח וחלוקה צודקת של הקרקע בין בעליה."

האם דרושה הסכמת בעלי הקרקע לצורך ביצוע פרצלציה?

יורם קראוס: "לועדות המקומית לתכנון ובנייה מתיר החוק לכפות ביצוע הליך פרצלציה על בעלי קרקע מסוימת אשר חוסר ההסכמה ביניהם הביא לקיפאון בתהליך פיתוח השטח. כאשר ההתארגנות לביצוע הפרצלציה באה מבעלי הקרקע, אזי איחוד או חלוקה מחדש של החלקה חייבת להיות בהסכמת כל הבעלים הרשומים".

כמה זה עולה לנו?

יורם קראוס: "אין מחיר אחיד להליך הפרצלציה וקשה לתת הערכה כמה זה עלול לעלות.ניתן לקבל אומדן לפני ביצוע ההליך במשרד השיכון או במנהל מקרקעי ישראל ויש גם עורכי דין המתמחים בתחום היכולים לתת הערכה בלתי מחייבת".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה