יום שלישי, 30 ביולי 2013

יורם קראוס – האם כולם יודעים מהו טיפוס הרים?



יורם קראוס משתף כי טיפוס הרים הוא אחד מענפי הספורט החזקים והמאתגרים ביותר.

 איזה סוג ספורט זה טיפוס הרים?

יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו ספורט קלאסי הפשוט מאד בבסיסו. כל מה שצריך לעשות זה להניח רגל אחת לפני השניה, לאחוז בסלע ולצעוד על פני הקרח על מנת להגיע למטרה אותה הצבתם לעצמכם". עוד מוסיף ואומר יורם קראוס כי טיפוס הרים הוא לא רק האתגר הקשה המערב גרזנים, יתדות וחבלים אלא גם במעלה ההר ועל מדרונות ההרים כאשר הטבע עוטף אותך מסביב ומביא אותך לתחושות שלא ניתן להרגיש בשום ספורט אחר.

האם ישנם טיפים למטפס הרים?


יורם קראוס: "מטפס הרים חייב להיות מצויד בכושר גופני טוב, באהבה לטבע ובדחף בלתי מוסבר לכבוש מקומות חדשים ולהגיע לפסגות ההרים הגבוהות בעולם. במקומות בהם לא דרכה עוד כף רגלו של אדם".

עוד מוסיף ואומר יורם קראוס כי מעבר לכל זה מטפס הרים חייב להיות מצויד בהגיון בריא, בחוש אחריות מפותח ובהבנה של הסכנות העומדות בדרכו לא רק כדי להצליח להגיע לפסגה, אלא יותר מהכל – להשאר בחיים וכן, אני מודה שטיפוס הרים הוא ספורט מסוכן. לא רק בפסגות ההרים הגבוהות – כל סלע וכל מדרון, אפילו הפשוט וההוא שנראה הקל ביותר טומנים בחובם סכנות. הדבר האחרון שניתן לומר על טיפוס הרים הוא שזה ספורט קל. אין טיפוס קל, טיפוס הרים תמיד יהיה קשה אבל הוא גם תמיד יחזיר לך סיפוק אדיר כמוהו לא תמצא בשום ענף ספורט אחר."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה