יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

יורם קראוס – פוחדים מרעידת אדמה? כך תתחזקו את ביתכם

יורם קראוס הינו מנכ"ל SMS ניהול פרויקטים מסביר על חיזוק הבניין מפני רעידת אדמה.

פגעי הטבע גורמים לנו להבין שהמלחמה האמיתית וההשרדות שלנו היא לא בין האוייבים שלנו, אלא מה נעשה ברגע האמת. רעידת אדמה למשל, היא אחד המצבים המלחיצים ביותר כיום, בעיקר לבעלי הדירות הישנות שהבתים שלהם לא נבנו על פי תקן ממוגן. מעוניינים לחזק את ביתכם? יש תכנית! אומר יורם קראוס.

זה די ברור שהאזרח הפשוט לא מסוגל ולא יכול לעמוד בתחזוק כלכלי האדיר כדי לחזק את ביתו באופן פרטי. לשם כך החליטה הממשלה על מנת לקדם ולעודד את התכנית של תמ"א 38 לדרבן בעלי דירות שרוצים לחזק ולשפר את עמידות הבניין שלהם בפני רעידת אדמה ולקבל במסגרת התכנית אישור להקמת יחידת דיור נוספת בבנין. אומר יורם קראוס.
ערך הבניין יעלה ב-15% עד ל-30% על פי הערכת השמאים. זה תקף לבניין שבוצעו בו עבודות חיזוק ושיפוץ בהתאם לתקנון תמ"א 38, אומר יורם קראוס, וכל זאת כמובן ללא שום הוצאה כספית אחת מטעם הדיירים הגרים בבניין. מוסיף יורם קראוס.

לא מעט דיירים חוששים מהמצב שבו הם ייאלצו לחיות כמה חודשים ב"אתר בנייה". אך המחייה באתר בנייה הזמני הזה יתן להם לאחר מכן איכות חיים שלא היתה להם לפני כן והכי חשוב, בטיחות. כמו כן, ישנם דירות להשכרה שמוזילות בכוונה תחילה את שכר הדירה בתקופת תחזוק תמ"א 38.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה