יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

יורם קראוס – כך תתחזקו את ביתכם ברעידת אדמה – חלק ב'

יורם קראוס הינו מנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים משתף אתכם בסיבה, מדוע כדאי להתכונן לרעידת אדמה.

"לא כל מבנה או כל בניין בישראל ליהנות מתכנית תמ"א 38. תכנית תמ"א 38 מעניקה זכויות בניה למבנים שההיתר לבניה שלהם אושר לפני 1.1.1980" אומר יורם קראוס. "בניינים שהם עד שתי קומות לדוגמא שבנויים על שטח של עד 400 מ"ר לא יכולים להיות בתוך התכנית של תמ"א 38, כך גם חגבי בניינים או מבנים שלא מאויישים בצורה תמידית כמו מחסנים. בנוסף, בניינים שיש להם צו הריסה סופי מטעם בית משפט לא יוכלו להיות חלק מהתכנית". מוסיף יורם קראוס.

"אל תשכחו כי עליכם לדרוש מהקבלן להתחייב ולייצב ולחזק את המבנה על פי תקנון תמ"א 38. המבנה אמור להיות חזק מפני רעידות אדמה, יש לבנות מעלית נוסעים במתחם ממש כפי שנדרש בתקנון התכנית". אומר יורם קראוס. "יש להוסיף חסרי ממ"ד לדירות הנמצאות, לשפר, לשפץ את חדר המדרגות, את חזית המבנה, את חדר האשפה ואת שטח החניה ובנוסף, את פני הגינה אם ישנה ובנוסף, יש גם אפשרות להרחיב את דירות הבניין – זה תלוי באישור העירייה, ובנייה או הוספה של מרפסת שמש – רשום בתקנון תמ"א 38" מסכם יורם קראוס.

אנשי המקצוע חייבים להיות אנשים מוסמכים, מודעים לתקנון תמ"א 38, בקשר טוב עם האנשים הכפופים להם והכי חשוב – מקצועיים, מומלצים ובעלי כימיה טובה אתכם. אחרי הכל, זאת תקופה לא פשוטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה