יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

יורם קראוס – כך תנועו במסלול 7 הפסגות



מי המציא את מסלול 7 הפסגות?

יורם קראוס: "המטפס שהמציא את 7 הפסגות היה ריצ'רד בס. הוא הציע את הרשימה המקורית הכללה את הקלינג'רו, הקוזיאוסקו, האלברוס, האוורסט באסיה, האקונקגווה, המק'קינלי והוינסון." עוד הוסיף יורם קראוס כי הראשון שהשלים את המסלול היה מי שהרכיב אותו, ריצ'רד בס.

מתי נכנס לרשימה הר ההפונאק-ג'איה?

יורם קראוס: "מי שהכניס את הפונאק-ג'איה היה מטפס ההרים ריינהולד מסנר שטען שיש להחליף את ההר קוזיאוסוקו כי הוא גם יותר גבוה וגם קשה יותר לטיפוס. המסלול של מסנר יצר בעיה לישראלים בגלל שהיה קשה להשיג ויזה לאינדונזיה." עוד הוסיף יורם קראוס כי להשיג ויזה לאינדונזיה קשה כי זאת מדינה שלא מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל.

מה זמן מסע 7 הפסגות הממוצע?

יורם קראוס: "רוב המטפסים משלמים את המסלול במהלך כמה שנים. השיא הוא של 7 חודשים והוא שיא מדהים שהושג על ידי המטפסים רוב הול וגארי בול אבל לא מעט מטפסים יוצאים נגד הנסיון להשלים את המסלול בזמן קצר – מה שמעמיד אותם בדרך כלל בסכנה." יורם מבהיר שטיפוס הרים הוא מסוכן ודורש ריכוז גבוה מאד. כמו כן, אין להקל ראש במסלולים ולהיות קשוים לחבריכם לטיפוס ובשום פנים ואופן לא לצאת לאאתגרי. מוכנים. ישנו ציוד מיוחד, תרגול נשימה מיוחד (יוגה מומלץ מאד) והרבה סבלנות ורצון לחוות חוויה שלא הייתם בה מעולם. כמו בכל ספורט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה