יום שני, 17 בדצמבר 2012

יורם קראוס – מי מנהל את מי?




מהו הביטוי: "לכשכש בכלב"?

יורם קראוס: "הביטוי הזה הוא מטפורה למצב שבו נדמה לך שאתה שולט במציאות ופועל תוך כדי אינטרס אישי להשגת מטרה, אבל הזנב הזה הוא מה שמפעיל את הגוף שלך ומסית אותו לכיוונים הרצויי לגוף עצמו." 

עוד מוסיף יורם קראוס כי נזכר בביטוי זה כשנתקל במציאות בה אנשים בוחרים באופן מאד ברור להכנס לפרויקט בניה מורכב ורחב בלי להעזר בשירותים מקצועיים של חברת ניהול. יזמים צעירים ופרטיים שהחליטו לבנות בית דירות או אנשים פרטיים שבונים את בית החלומות היוקרתי שלהם. אומר יורם קראוס. כמו כן מוסיף כי אם אתם שוכרים את האנשים המתאימים גם כקבוצת רכישה או חברה הבונה את המשרדים שלה ויש לכם אדריכל, קבלן, מנהל למה שלא תצליחו להתמודד עם פרויקט הבניה?

ומה הם הנתונים האמיתיים שאיתם אפשר לעבוד?
יורם קראוס: "בסוף הנתונים ידועים. כל שנה מוגשות לבתי המשפט מעל ל-3,000 תביעות על ליקויי בניה והנתון הזה הולך וגדל. כל פרויקט בניה מועד לחריגה תקציבית ומהותית בזמן והיעד שנקבע לו, הנתונים הסטטיסטיים האלו לא יכולים להביע את עצמת עוגמת הנפש והתסכול גן במהלך תהליך הבניה ובסיום תהליך הבניה.". עוד מוסיף ואומר יורם קראוס כי מי שרוצה לנהל נכון שינהל נכון וניהול נכון משמעותו לדעת מהן הנסיבות לתת מקום למקצוענים את העבודה בתחום שבו הם עוסקים ולהבין שיש להם נסיון, ידע וקשרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה