יום רביעי, 26 בדצמבר 2012

יורם קראוס – כך תתחילו לחפש קבלן – חלק א'

יורם קראוס משתף אתכם בטיפים למציאת קבלן.

יורם קראוס: "התחילו בלשאול את החברים שלכם אם הם מכירים קבלן טוב, כמובן אם יש להם נגיעה כלשהי לתחום הבניה אפילו יותר טוב, אז התחילו בהם. אספו כמה שיותר המלצות ואחרי שיש לכם רשימה מכובדת של מספר קבלנים התחילו לקבוע פגישות רצופות. בשום פנים ואופן לא לעשות אסיפת קבלנים! את הקבלנים יש להכיר בנפרד. אם לא מכירים אף אחד שיש לו נגיעה לזה או מכיר קבלן, נסו את דפי זהב, אינטרנט וכל שאר האינדקסים".

מה צריך לדעת?
יורם קראוס: "בתחילת הפגישה בקשו מהקבלן שיראה לכם רשיון קבלן, וודאו שהרשיון בתוקף. הרשיון מונפק לקבלנים על ידי משרד הבינוי והשיכון ושם יש גם את הסיווג המקצועי של הקבלן שבעצם קובע באיזה ענפים הקבלן רשאי לעסוק. חשוב יותר, היכולת המקצועית של הקבלן מההמלצות שקיבלתם עליו". עוד מוסיף יורם קראוס כי יש לשים לב לכימיה הנוצרת בינכם לבין הקבלן, הקשר האישי מאד חשוב למעשה, כמעט כמו היכולת המקצועית כי זה בעצם האדם שאיתו אתם עומדים להעביר תקופה ארוכה של בנייה ותיקונים. וזאת תקופה מאד קשה ולחוצה.
"קיימת קורלציה בין אדם לבין איש המקצוע" אומר יורם קראוס. "הכינו לעצמכם קלסר יפה ומסודר בו תשימו את רשימת הקבלנים, פרטי ההתקשרות איתם, הממליצים דרכם הגעתם ועוד. ליד כל שם קבלן רשמו כמה עבודות הוא ביצע ואת ההתרשמות שלכם מהקבלן ומהעבודה שלו. אל תתביישו להשוות מחירים!" אומר יורם קראוס.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה