יום שני, 11 בפברואר 2013

יורם קראוס – כך תבנו את ביתכם

ידוע שכל בית הוא פרויקט עצמאי בפני עצמו עם העיצוב שמתאים אך ורק, לו. אבל ישנם גם דברים משותפים בתהליך הזה שכל מי שחלק מהפרויקט, חייבים לעבור אותם. יורם קראוס, מנכ"ל SMS ניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי מתאר במאמר זה את התהליך של בניית בית פרטי על אדמה נקיה מבעיות שאינה שקוקה לאישורים מיוחדים או להליכים בירוקרטיים חריגים.


איך מתחילים את התהליך?

יורם קראוס: "תחילת התהליך הוא בקניית המגרש שעליו אנחנו רוצים לבנות את הבית. אחרי שהמגרש כבר בידנו, השלב הבא הוא למעשה ההתקשרות עם אנשי המקצוע ובחירתם, הם אלו שילוו אתכם בכל התהליך וגם יהיו היועצים שלכם לכל דבר ועניין בתהליך הזה." מציין יורם קראוס.

"מדובר על האדריכל שיתכנן את הבית ויתרגם את שאיפתכם לבית החלומות לשרטוטים ותוכניות בנייה. איש המקצוע השני הוא מנהל הפרויקט – האדם שיעמוד לצדכם לכל אורך התהליך, יפקח ויבטיח שהדברים אכן מתנהלים על פי התוכניות, משלב התכנון ועד מסירת המפתח." מסביר יורם קראוס.


מצאנו את אנשי המקצוע. מה עכשיו?

יורם קראוס: "עכשיו, אחרי שמצאנו את אנשי המקצוע אנחנו מתחילים בתהליך של בדיקה אישית ומדוקדקת, החל מסקירת פרויקטים שהם ביצעו בעבר ועד לאנשים ולקוחות שממליצים עליהם. רק לאחר מכן, אנחנו מתחילים בעבודה הממשית. הדבר הראשון הוא להביא מודד שיערוך למגרש מיפוי טופוגרפי. לאחר מכן, עם המדידות והתכניות שמכין האדריכל מכינים את ה"גרמושקה". במקור, זוהי מילה רוסית שמציינת את שמו של כלי נגינה דמוי אקורדיון. לנו, היא תכנית להגשת היתר בנייה וכוללת את המיקום, החתכים ופרטים נוספים של המבנה המתוכנן." מסביר יורם קראוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה