יום ראשון, 11 במאי 2014

יורם קראוס – למה צריך תמ"א 38

למה צריך תמ"א 38 – איך זה משפר את איכות החיים שלנו?

יורם קראוס: "מבנה שמחזקים אותו במסגרת תמ"א 38 לא יגזול שטחי בניה נוספים חוץ מהשטח המקורי עליו הוא בנוי, וכך גם הדירות הנוספות לבניין אשר נבנות לגובה בתור דירות גג, בהתאם לטרנד של הבניה הירוקה אשר דוגלת בבנייה לגובה בערים על מנת לשמר שטחים פתוחים למיקום בריא נקי ואיכותי יותר אשר אינו פוגע בסביבה וכך מבזבז פחות משאבים טבעיים מתכלים".

האם המבנים בישראל מוכנים לתמ"א 38?
יורם קראוס אומר שכ-40% מהמבנים בישראל אשר נבנו לפני שנת 1980 מוכנים לתמ"א 38. פרויקט מסוג זה יכול להיות מקפצה אדירה להתחדשות אורבנטית ולהשרשת האלמנטים הירוקים בערי המדינה, אשר יהפכו אותנו אל מודל חיקוי בכל העולם. לבינתיים, ברמת המקרו, דבר זה לא מתרחש. ברמת המיקרו יש אפשרות שכל בניין שמשופץ במסגרת פרויקט תמא" 38 יהפוך אל מקום בריא יותר ואיכותי יותר כך שאינו פוגע בסביבה ומבזבז פחות משאבים טבעיים מתכלים. עוד הוסיף יורם קראוס כי היות ועלות השיפוץ היא על הקבלן ולא על בעלי הדירות, תמ"א 38 היא הזדמנות של פעם בדור לגרום לבניין שלכם להפוך אל בניין ירוק כך שגם אתם תוכלו ליהנות ממנו כדיירים וגם תתרמו את התרומה הקטנה שלכם אל עולם בריא ונקי יותר.

האם תהליך זה תלוי בדיירים והאם הם יכולים להתנגד לכך מול ועד הבית?
יורם קראוס אומר שכל הנושא תלוי בידי הדיירים בלבד. הדיירים רק צריכים לרצות לשנות ולדעת כיצד מתבצע תהליך תמ"א 38 על מנת לרתום את כולם אל עקרונות הבניה הירוקה ובכך להשתמש בעקרונות אלה לחזק את הבניין מפני רעידות אדמה. עוד ציין יורם קראוס כי הבניה הירוקה מכילה בתוכה אלמנטים מגוונים ורבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה