יום רביעי, 14 במאי 2014

יורם קראוס – למה עלינו לבנות בית ירוק – חלק א'

יורם קראוס הוא מנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים ומשתף אתכם בסיבות הרלוונטיות לבניית בית ירוק.
באופן כללי, למה לנו להתחיל לבנות בית ירוק? אין לנו שום דבר רע בבניה הקודמת אשר נשחבת למאד חזקה באיומים אשר קיימים כיום החל מצונאמי מסוייט ועד לרעידת אדמה קשה, ולמה שהם בכלל יגיעו לאיזור שלנו?

יורם קראוס אומר שכאשר אנחנו בונים בית ירוק אנחנו מגדירים בית אשר אותו אנחנו מתאימים אל תנאי השטח שבו אנחנו בונים אותו, ולסביבה בה הוא מתקיים. בארצות הברית, תקן הבניה הירוקה הוא תקן מאד מפורט ומחמיר בהשוואה אל התקן הישראלי אשר מפורסם על ידי מכון התקנים הישראלי. עוד מוסיף יורם קראוס כי בארצות הברית התקנים השונים לבנייה הירוקה מאפשרים לכל מי שמעוניין להחמיר ולהתקרב לטבע למצוא תקן מתאים אשר לפיו תקני הבנייה הירוקה מכתיבה את הצרכים והאילוצים השונים. לכן בית שייבנה בצפון ארצות הברית, לדוגמא, יעניק מענה נכון לבעיות השונות מבתים שיבנו לצורך העניין באיזורי הנגב בישראל.

"בעוד אוכלוסיית ישראל גדלה", מוסיף יורם קראוס, "עתודות הקרקע מדלדלות ולכן בנייה של בית פרטי בארץ לא משתלבת עם האווירה של בניה ירוקה. לפי הבניה הירוקה הקרקע בישראל צריכה להוותר לשימוש כמו חקלאות מה שאומר שבית ירוק אמיתי בארץ הוא בעצם בניין עם דירות ולא בנייה פרטית". אומר יורם קראוס.

ובאופן כללי בניה ירוקה היא בניה שטובה לכל הדעות, כיום, גם בישראל נכנסה הבניה הירוקה אל כל בית ובית החל מהבתים הישנים ביותר ועד לבתים החדשים יותר בין אם מדובר על חיזוק בניינים ישנים ובין אם מדובר על בנייה חדשה מהיסוד על קרקע ריקה. המטרה היא, כמובן, איכות. אך בכל דבר, ובעיקר בתחום הבניה, השיפוצים והבניה הירוקה כדאי ורצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע מומלצים שקיבלתם עליהם המלצות אמינות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה